יצירה חדשה של נטע ירושלמי | תנועה

תנועה

״תנועה״ יצירת החדשה של נטע ירושלמי, מסנתזת (ממזגת) מעל מאה ציטוטים הלקוחים מקשת רחבה של ריקודים הקשורים לתרבויות וז׳נרים שונים ומשונים. זוהי מעין שמיכת טלאים מורכבת ורדיקלית המבוססת על חומרים מושאלים שמותחת את הרעיון הפלורליסטי עד שהוא כמעט נקרע. 

העבודה מציגה מוזיקה מקורית של המלחינה זוכת הפרסים פולה מתיסון, בהשתתפות רקדנים מקוריאה, סנגל, ישראל, טאיוואן, וארצות הברית. 

ב״תנועה״ ירושלמי מעמיקה את מחקרה האמנותי ביצרית תכלית אחרת, כיוון חדש, והקשרים נוספים עבור מחול וריקוד. היא מחברת פרגמנטים של עבודות נבדלות לכדי קולז׳ שיוצר שלם חדש ומרהיב. זהו מופע מקסימליסטי אשר מציג באופן בלתי נמנע מחול ככוח מאחד בתוך עולם שברירי ומבולבל.     

״תנועה״ ממשיכה בדרכה של היצירה האחרונה של ירושלמי: 'Paramodernities' המורכבת משישה חלקים, כל אחד מוקדש לניתוח מעמיק של יוצר.ת מחול אייקוני מהמאה העשרים: ניז'ינסקי, גרהם, איילי, פוסי, קנינגהם ובלנשין, בניסיון לעורר את השדים של העבר ולשתף אותם בשיח עם ההווה. העבודה זכתה לביקורת משבחת  במגזין המחול הנחשב "Dance Magazine" המתארת את ירושלמי כיוצרת המשנה את תפיסתנו לגבי היצירות הקנוניות של המחול המודרני.

על המופע:

אנחנו נעים בכל כך הרבה דרכים שונות. כמה תנועות אתם חושבים שאת יודעים?  באמת יודעים, כל כך טוב שאם תנועה אחת תציג את עצמה תוכלו להמשיך לנוע עד לתנועה האחרונה בלי להפסיק לרגע לחשוב? כל תזוזה, בעזרת זיכרון שרירי, לא שכלי, מזמינה עוד תזוזה אחרת, כמו תווים בפרטיטורה? 

מהו ההקשר של התנועות? להתכונן לשינה, לשחק בכדור, לנקיון הבית כפי שהורה פעם לימד אותנו, לאיך שאנחנו חוגגים עם חברים? איך התנועות האלו מסמלות משפחה, קהילה, תרבות, דת, היסטוריה? איך כל התנועות הללו מאופסנות בגוף שלנו, אחת ליד השניה? האם הן רבות אחת עם השניה או חיות בשלום בית? 

כמה מכל התנועות האלו יכולות להחשב כמחול? אולי כולן, אולי אף אחת, או שחלק מרגישות יותר כמו ריקוד מאחרות?        

התנועות בתנועה הוברחו אל חדר החזרות בגופם של הרקדנים. כמעט לכל צעד ביצירה הזו יש קשר אישי לאחד מהאנשים על הבמה. כמעט שום צעד לא נוצר יש מאין. 

תנועה היא קולז׳ שמכבד את הגוף כארכיון. כל הידע הקינטי השונה שהגוף יכול להכיל, והסיפורים שמתחבאים מאחורי כל מחווה, מרגישים אין סופיים, במיוחד כשמדובר ברקדנים מקצועיים מבוגרים. איך התנועה נלמדה, איך ועם מי היא קיבלה משמעות בהקשר המקורי שלה, איך היא לאחרונה שותפה עם הרקדנים האחרים… יכול להיות שאין לכם גישה לכל הנראטיבים האלו, אבל יכול להיות שאפשר להרגיש בנוכחותם על הבמה, כמו צל שמלווה את אינדקס האפשרויות הזה. 

״העולם כאוסף של חלקים שונים ומשונים: עבודת תלאים אינסופית, או קיר אינסופי שמורכב מאבנים שונות (בעוד שקיר מבטון, או חלקים בפאזל, ירכיבו כוליות). העולם כסימפול: דגימות או טיפוסים יחודיים ויוצאי דופן שאי אפשר לסכם לכדי מכלול אשר נשלפו מסדרה של חלקים רגילים.״ (ז׳יל דלז מתוך מאמר על וולט ויטמן). 

קורות חיים:
נטע ירושלמי היא כוריאוגרפית ורקדנית שגדלה במושב שורשים בגליל ופועלת בניו יורק מאז שנת 2000. העבודה שלה משתפת את הקהל בחוויה של הדברים כפי שהם נתפסים, אבל לא כפי שהם בהכרח ידועים, בניסיון לאתגר את ההבנה איך אנחנו נותנים ומקבלים משמעות. המחויבות האסתטית והאתית שלה היא למצוא שאלות ולא לתת תשובות. 

ירושלמי זכתה בפרסים רבים, כולל מלגת גוגנהיים, מלגת אומן באוניברסיטת פרינסטון, מלגת אומן בארצות הברית, מלגת מחקר של הספריה לאומנויות הבמה בניו יורק, מלגת אמנית מובילת דרך במרכז לבלט באוניברסיטת ניו יורק, מלגת כוריאוגרף בסיטי סנטר בניו יורק, מלגת ג׳רום רובינס בבוליאסקו שבאיטליה, ומלגת קרן ניו יורק לאמנות. 

קרדיטים:

יצירה חדשה מאת נטע ירושלמי 
יוצרים מופיעים: בר ג׳ונסון, קייטי ליאסקה, קריסטופר ראלף, קייטלין סקראנטון, ג׳ין ג׳ו סונג-בגין, שאו-רו טאנג, קילן ארנולד 

מוסיקה מקורית מאת פולה מת׳יוסאן
דראמטורגיה: קת׳רין פרופתה
עיצוב תאורה: תוצ׳ה יאסאק

עיצוב תלבושות: מגדלנה יארקובייצ׳
ניהול מופע: אמנדה אינו
הפקה וניהול בשיתוף עם מירנדה רייט, לוס אנג׳לס פרפורמאנס פרטקטיס

 

יום חמישי
04/08/2022
21:00
אולם דלל
120 - 180₪
יום שישי
05/08/2022
14:00
אולם דלל
120 - 180₪